Ole Visti har taget hul på sit nye hverv som medlem af repræsentantskabet for forsyningsselskabet Verdo. Det skete ved et møde i Randers tirsdag med både det gamle og det nye repræsentantskab og med selskabets bestyrelse. Først godkendte det afgående repræsentantskab Verdo’s årsregnskab for 2025, og efter en fælles middag bød Verdos formand gennem otte år, Torben Høeg Bonde, det nytiltrådte repræsentantskab velkommen.
Deres første opgave var et valg til selskabets bestyrelse. Fem medlemmer var på valg, tre fra Randers og to fra Herning, og de to sidstnævnte blev genvalgt, nemlig Finn Skaarup Andersen og Finn Stengel Petersen. Også Torben Høeg Bonde blev genvalgt, og han fortsætter dermed som formand. Det samme gælder Finn Skaarup Andersen som næstformand.
Det var alt i alt en spændende og interessant aften, fortæller Ole Visti. Verdo’s repræsentantskab er koncernens øverste myndighed; men spørgsmålet er selvfølgelig, hvor meget medbestemmelse og medindflydelse repræsentantskabet reelt har i forhold til selskabets bestyrelse og ledelse. Under alle omstændigheder er der lagt op til fire spændende år, hvor han blandt andet skal være med til at afstikke linjerne for den fremtidige varmeforsyning i Herning. Energisektoren står over for en stor forandring med den grønne omstilling og en elektrificering af fjernvarmen.
Et kritisk år
2025 blev et kritisk år for Verdo. Omsætning nåede godt nok op på 1,8 mia. kroner, men selskabet kom ud af året med et samlet underskud på 306 mio. kroner efter skat. Det skyldes en række tabsgivende “sideaktiviteter”. De bliver nu afviklet for at sikre selskabets kerneforretning inden for varme, vand og produktion af el. Læs mere om det ved at trykke på linket her nedenfor:
file:///C:/Users/ims/Downloads/Verdo%20repr%C3%A6sentantskab.pdf