Inden sommerferien går et større reparationsarbejde i gang på Stamvejen, det vil sige hoved-færdselsåren i Præstehaven. Det skyldes en sætning i vejen, lige ud for indkørslen til parkeringspladserne ved Blok 10 og Blok 12. Fra entreprenørfirmaet H. Hvolgaard forlyder det, at sætningen skyldes en utæt brønd, og der forestår et større gravearbejde på stedet for at få skaden udbedret. I forlængelse af den store reparation vil alle brønde op langs Stamvejen også bliver efterset.
Hullet ved indkørslen til Blok 10 og Blok 12 bliver så stort, at det ikke vil være muligt at køre til og fra de to parkeringspladser, mens arbejdet med at grave og reparere står på. Hvornår gravemaskinen går i gang er endnu ikke fastlagt; men vi er lovet besked senest en uge før, så alle i de to blokke kan nå at tage højde for, at der bliver lukket for trafikken. Umiddelbart lyder vurderingen, at arbejdet vil strække sig over tre dage med opgravning, udbedring og ny asfalt. De dage vil parkering derfor skulle ske ved de fem andre blokke i Præstehaven.
Det var vicevært Slawomir Bizon, der for et par uger siden blev opmærksom på en hulning i asfalten. Da Præstehaven er en kommunal vej, blev der straks sendt et praj til Herning Kommune, som hurtigt reagerede i samarbejde med Herning Vand og entreprenørfirmaet H. Hvolgaard A/S, Gjellerup.

Foto: Slawomir Bizon